Przejdź do treści

Rada artystyczna fundacji

W sierpniu 2024 zapadła decyzja o powołaniu Rady Artystycznej Fundacji Jazz nad Odrą

Rada Artystyczna jest organem doradczym – wskazuje inicjatywy, które Fundacja powinna wspierać finansowo, patronacko, wizerunkowo, promocyjnie.
Rada również zgłasza inicjatywy artystyczne, artefakty, koncerty i interesujące zjawiska w zakresie muzyki jazzowe w kraju i na świecie, które Fundacja powinna zauważać i eksponować.

Aby otrzymać patronat, stypendium, dofinansowanie, prośbę o współorganizację JNO zapraszamy do kontaktu z przedstawicielami Rady Artystycznej – radaartystyczna@jno.org.pl

aga derlak

Aga Derlak

Aga Derlak to pianistka, kompozytorka i edukatorka. Laureatka nagród FRYDERYK 2024 w kategoriach Artysta Roku Jazz oraz album Roku Jazz, a także laureatka FRYDERYKA 2016 w kategorii Fonograficzny Debiut Roku Jazz.
Jest wykładowcą na Wydziale Artystycznym Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. To laureatka wielu prestiżowych nagród zdobywająca
szerokie uznanie europejskiego środowiska jazzowego. Jest absolwentką Berklee College of Music w Bostonie (2019r.) oraz Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach (2017r.).

Podczas studiowania w Bostonie kształciła się pod okiem Danilo Pereza, pianisty Quartetu Wayne Shortera. Aga koncertuje w Polsce, USA, Meksyku, Panamie, Niemczech, Grecji, Wielkiej Brytanii, Turcji, Włoszech, Hiszpanii, Mołdawii, Słowacji, Czechach; brała udział w najważniejszych festiwalach jazzowych w Europie i nie tylko: (m.in. Panama Jazz Festival, Edinburgh Jazz Festival, Jazztopad in NY, Ecuador Jazz Festiva, Athens Technopolis Jazz Festival, Ankara Jazz Festival, Xjazz Berlin, P). We wrześniu 2019 wystąpiła w legendarnym Jazz at Lincoln Center / Dizzy’s Club w Nowym Jorku ze swoim nowym projektem podczas festiwalu Generations in Jazz.

Aga współpracowała między innymi ze Zbigniewem Namysłowskim, Andree
Haywardem, Lucianą Souzą, Claudio Ragazzi, Mauricio Moralesem, Patricia Zarate, Jerzym Małkiem, Michałem Tomaszczykiem, Nikolą Kołodziejczykiem, Grzechem Piotrowskim, Sabiną Meck. Wydała trzy autorskie albumy: “First Thought” (2015) (Nagroda Fryderyk) oraz “Healing” (2017). W kwietniu odbyła się premiera jej trzeciego krążka pt. “Parallel” (Nagroda FRYDERYK 2024 – Album Roku Jazz).

dorota piotrowska

Dorota Piotrowska

Perkusistka i kompozytorka, która swoje piętno odcisnęła zarówno na europejskiej jak i nowojorskiej scenie jazzowej. Znana jest z kompozycji, które obejmują nowoczesne motywy zakorzenione w tradycyjnych rytmach. Jej zespół jest żywą mieszanką muzyków łącząca neo-bop i wpływy muzyki latynoskiej z odniesieniem dotańca i literatury.

Piotrowska ukończyła nowojorską The New School of Jazz and Contemporary Music, a także Colin Powell School for Civic and Global Leadership. Założyła własny program edukacyjny w Polsce zostając dyrektorem artystycznym warsztatów międzynarodowych New York Jazz Masters. Scenę dzieliła z muzykami takimi jak Jeremy Pelt, Steve Carrington, Luques i Zaccai Curtis, Jazzmeia Horn, Stacy Dillard, Caecilie Norby, Ewa Uryga i wielu innych. Na swoim koncie ma występy w Carnegie Hall jako sidemanka, grała również we wszystkich najważniejszych klubach jazzowych w Nowym Jorku oraz na licznych festiwalach jazzowych w Polsce i w Europie.

katarzyna pietrzko

Katarzyna Pietrzko

Uznana polska pianistka, kompozytorka i aranżerka, absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie, gdzie obecnie kończy studia doktoranckie. Jej muzyczna edukacja obejmuje także studia u takich mistrzów jak Aaron Parks, Taylor Eigsti i Kenny Werner w Nowym Jorku. Debiutancki album „Forthright Stories” (2017) przyniósł jej nagrody „Mateusz” Trójki oraz Grand Prix Jazz Melomani, co otworzyło drzwi do prestiżowych scen międzynarodowych.

Kasia występowała m.in. w studiu NDR w Hamburgu i na festiwalach w Maroku i Brnie. Pietrzko słynie z pełnych emocji kompozycji, łączących liryczne melodie z precyzyjną rytmiką i harmoniczną wyobraźnią. Współpracowała z Tomaszem Stańko, występując w jego kwartecie, a także tworzyła dzieła na zamówienie, jak utwór „Anxious Beauty” na oktet jazzowy i chór. Jej kolejne albumy, m.in. „Ephemeral Pleasures” (2020) oraz „Fragile Ego” (2022), ukazują rozwój indywidualnego, odważnego stylu, który łączy elementy impresjonizmu i ekspresji.

maciej kitajewski

Maciej Kitajewski

Kontrabasista i gitarzysta basowy. Ukończył Wydział Jazzu na Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, a w latach 2022-2024 był na niej wykładowcą. W 2021 roku został laureatem programu „Jazzowy Debiut Fonograficzny” organizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca, czego owocem stał się nominowany później do nagrody Fryderyk 2022 za Jazzowy Debiut Roku album Maciej Kitajewski Trio – „Longing Miniatures”.

Uczestniczył również w nagraniach następujących albumów:

maciej sikała

Maciej Sikała

ur. w 1961 r . w Gdańsku. Muzyk jazzowy , saksofonista, kompozytor,
wykładowca klasy saksofonu na kierunku jazzowym w Akademiach Muzycznych w Gdańsku i Bydgoszczy – tu jako dr hab. profesor uczelni. Współpracował koncertując lub nagrywając z czołówką polskiej sceny jazzowej m in. z Janem Ptaszynem Wróblewskim, Henrykiem Miśkiewiczem, Tomaszem Szukalskim, Leszkiem Możdżerem, Piotrem Wojtasikiem, Jarosławem Śmietaną, Leszkiem Kułakowskim, Wojciechem Karolakiem oraz z zespołami tj: Miłość, Sextet L. Możdżera, Kwartet Kuby Stankiewicza, Qyavy oraz z muzykami z zagranicy tj: Lester Bowie, David Liebman, Ronnie Burrage, Billy Harper, Wayne Dockerey, John Betsch, Kenny Wheeler, Eddie Henderson, Tim Haggans, David Kikoski.

Nagrał ponad 70 płyt w tym sześć autorskich, z których dwie były nominowane do nagrody „Fryderyki”. Od kilku lat prowadzi zajęcia na warsztatach jazzowych w Chodzieży, Puławach i w Nysie. Koncertował m.in. w Niemczech, Rosji, Bułgarii, Czechach, Słowacji, Słowenii na Białorusi, Litwie, we Francji, Szwecji, Mołdawii, Meksyku, Rumunii, Kanadzie, Izraelu, Austrii, Ukrainie, we Włoszech. Belgii, Indiach, Anglii, we Włoszech.

W ankiecie Jazz Forum ,,Jazz Top” zajmował pierwsze miejsce w kategorii
saksofonu tenorowego w latach 1995-2005 , 2010 i 2012-2023 jak również w
kategorii saksofonu sopranowego w latach 2012, 2015, 2016 i 2019.

Magdalena pawlik

Magdalena Pawlik

Liderka firmy doradczej Prospects Incubator, Dyrektorka Generalna Agencji Producenckiej ArtAnima, przez 5 lat członkini Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Jazzowego Wrocław, aktualnie członkini Rady Fundacji Jazz nad Odrą. Z wykształcenia etnolog i manager, z zamiłowania enolog, kolekcjonerka sztuki i podróżniczka. Mecenaska i producentka Bass & Beat Festival, Organizatorka i prelegentka czterech edycji „Music Business” – cyklu warsztatów skierowanych do artystów muzyków, plastyków i managerów. Inicjatorka badań na temat potrzeb wrocławskiego środowiska twórczego w zakresie szkoleń, jak również preferowanych kierunków eksportu muzyki polskiej na świecie.

Łączy środowisko artystyczne dla potrzeb twórczej pracy i promocji projektów artystycznych w skali międzynarodowej, pozyskując środki zarówno z programów dotacyjnych jak i biznesowych. Z powodzeniem wskazuje efektywne płaszczyzny współpracy i korzyści dla przedsiębiorców wynikające z finansowania kultury, a także stwarza możliwości dialogu dla obu stron.
Za swój cel stawia rozwijanie kompetencji przedsiębiorczych artystów, poprawiających ich funkcjonowanie na rynkach globalnych.

Współpracowała z takimi organizacjami jak Instytut Adama Mickiewicza, Music Export Poland, Kayax, Kino Świat, Akademią Muzyczną im. Karola Lipińskiego,  Akademią Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta. Konsultuje najciekawsze projekty konferencyjne na świecie takie jak ITB Asia czy WOMEX. Wspiera inicjatywy i działania na rzecz kobiet oraz organizacje kobiece. 

marta radwan

Marta Radwan

dyrygentka, kompozytorka, aranżerka, wokalistka, kierownik muzyczny. Absolwentka Akademii Muzycznej im F. Chopina w Warszawie na wydziale dyrygentury chóralnej (doktorat nt specyfiki dyrygentury jazzowej) oraz
Królewskiej Akademii Muzycznej w Aalborg (Dania) na wydziale dyrygentury chóralnej ze specjalnością “dyrygentura rozrywkowa”. Ukończyła również Policealne Studium Jazzu im H.Majewskiego w Warszawie na wydziale wokalistyki jazzowej. Działa na profesjonalnej scenie muzycznej w różnych rolach od ponad 30 lat jako wokalistka, dyrygent, kierownik muzyczny w studiu nagraniowym i na scenie. Była założycielką, dyrygentką i aranżerką wielu chórów i zespołów wokalnych śpiewających jazz i muzykę rozrywkową w Polsce, Danii i Wielkiej Brytanii min. Jazz City Choir (PL) czy Alle Choir London (GB). Występowała z nimi w radio, telewizji i dokonała licznych nagrań studyjnych. Dyrygowała orkiestrami i big bandami od Haendla do mszy jazzowych.

Ma też na koncie wiele nagród. W Kopenhadze założyła szkołę muzyczną “Korskolen”, gdzie prowadziła zespoły wokalne, min Jazz Choir i Show Choir, oraz liczne warsztaty improwizacji wokalnej. Do swojego wyjazdu w 2009 roku intensywnie koncertowała w Polsce jako solistka, członkini nagradzanego zespołu wokalnego “B.A.Ch czyli Bardzo Atrakcyjny Chór” i wokalistka towarzysząca na koncertach TV i festiwalach jak Opole, Top Trendy, Hity na
czasie Radia Eska itp. Była członkiem zespołu Edyty Górniak, Marii Sadowskiej, Tomasza Wachnowskiego, Moniki Dryl, Anny Sroki, i inn. Od 18 lat występuje jako wokalistka towarzysząca na transmitowanym przez TVP2 Festiwalu Zaczarowanej Piosenki im M. Grechuty w Krakowie. Komponuje i aranżuje na różne składy wykonawcze. min skomponowała muzykę do
spektaklu w reżyserii Piotra Hulla “R.E.M”, którego premiera odbyła się w Teatrze Wielkim w Warszawie w 2017 roku.

Pracuje również w dubbingu jako lektor i kierownik muzyczny. Obecnie mieszka w Londynie, gdzie uczy na Brunel University London, dyryguje
chórami i zespołami wokalnymi, koncertuje jako wokalistka, prowadzi warsztaty i udziela się na polskiej scenie jazzowej. Jest współzałożycielką Stowarzyszenia Polskich Muzyków Jazzowych w Londynie.

milosz wosko

Miłosz Wośko

Kompozytor, aranżer, producent muzyczny, pianista. Szczególne miejsce w jego działalności zajmuje muzyka pisana do poezji – tworzył kompozycje i aranżacje m.in. do wierszy Z. Herberta (nominowana do Fryderyka płyta Herbert 3.0., gdzie pełnił także rolę kierownika muzycznego), C. Norwida (Norwid od Nowa), R. Wojaczka, L. Staffa, J.Kaczmarskiego.. Był zaangażowany w szereg przedsięwzięć orkiestrowych oraz koncertów tematycznych – m.in. „Komeda klasycznie” z udziałem Atom String Quartet i Janusza Olejniczaka. W swoich utworach instrumentalnych odnosi się do tematu wpływu cywilizacji na człowieka – w 2019 wydał płytę Urban Residents’ Beliefs (Wierzenia Mieszkańców Aglomeracji), gdzie w niemal w całości akustycznych utworach pojawiają się elementy minimalizmu i aleatoryzmu. W sezonie 2014 / 2015 pełnił funkcję kompozytora – rezydenta Filharmonii w Szczecinie. Zajmuje się również tworzeniem muzyki do filmów animowanych, dokumentalnych oraz słuchowisk radiowych.

Jako aranżer orkiestry pracował przy płytach Andrzeja Smolika („3” i „4”), SBB z NOSPR – „Z Miłości jestem”, Maryli Rodowicz „Jest cudnie” i Lory Szafran „Sekrety życia według Leonarda Cohena” – był producentem muzycznym łącznie trzech wydawnictw tej wokalistki. Współprodukował debiutancki album Meli Koteluk „Spadochron”, za którą artystka otrzymała dwie statuetki „Fryderyk” oraz debiutancką płytę Leskiego – „Splot”. Pracował także z Miką Urbaniak, Iwoną Loranc, Anną Gadt, amerykańska autorką i wokalistką Rykardą Parasol, Markiem Dyjakiem, oraz zespołem Afro Kolektyw. Jako instrumentalista pojawia się na kilkudziesięciu płytach, jego partię fortepianu można np. usłyszeć na płycie „Małomiasteczkowy” Dawida Podsiadło. W 2015 roku założył zespół Nash, z którym wydał płytę łączącą formę piosenek spod znaku singer-songwriter z brzmieniem instrumentów dętych blaszanych.

W 2014 roku w ramach Jazzu nad Odrą odbył się – pierwszy po latach w oryginalnym składzie zespołu SBB – koncert SBB Reunion, na który Miłosz Wośko zaaranżował partie orkiestry symfonicznej, osobiście nią dyrygując.

monika dziedzic

Monika Dziedzic

Pomysłodawczyni i dyrektorka Artystyczna RCK Pro Jazz Festiwal w Kołobrzegu, który przyciąga co roku publiczność z całej Polski. Zaangażowana w promocję muzyki jazzowej, ma ogromne wyczucie dla projektów, które warto prezentować.

Animatorka kultury, dyrektorka MBP w Kołobrzegu – łamie stereotypy na temat oferty instytucji kultury – integruje społeczność, prowadzi i wspiera inicjatywy lokalne. Żyje z pasją do tańca, przyrody, wspiera działania ekologiczne i ochrony praw zwierząt.